Udearealer og pædagogiske intentioner. Artikelsamling

Artikelsamling om skolens uderum og deres betydning for børns trivsel og udvikling både intellektuelt, fysisk og socialt.

En række artikler belyser fra forskellige vinkler, hvordan skolens uderum kan bidrage til, at børn trives og udvikles både intellektuelt, fysisk og socialt. Det er forfatternes håb, at teori kan støtte praksis med ideer, inspiration og argumentation for de nødvendige resurser.

Artikelsamlingen eksisterer kun i elektronisk form. Den vil blive udvidet løbende.

'Skolegårde som nærmiljøanlæg' Benny Schytte (2007)

'Derfor er det godt ude' . Inge Mette Kirkeby (2005)

'Fag og uderum' . Birthe Bjerrum (2004)

'Skolen i bevægelse' . Mogens Hansen (2004)

'Udeundervisning og den menneskelige faktor' . Trine Hyllested (2004)

Forskere

Inge Mette Kirkeby (red)

Sidst opdateret 01. juni 2007